میترا پازکی Mitra Pazoki مشاور حقوقی وکیل دادگستری اخذ وکالت در خصوص امور قتل . آدم ربایی . اسیدپاشی . بزهکاری اطفال . طلاق . مهریه . نفقه . حضانت کودک

میترا پازکی Mitra Pazoki مشاور حقوقی وکیل دادگستری اخذ وکالت در خصوص امور قتل . آدم ربایی . اسیدپاشی . بزهکاری اطفال . طلاق . مهریه . نفقه . حضانت کودک میترا پازکی Mitra Pazoki مشاور حقوقی وکیل دادگستری اخذ وکالت در خصوص امور قتل . آدم ربایی . اسیدپاشی . بزهکاری اطفال . طلاق . مهریه . نفقه . حضانت کودک میترا پازکی Mitra Pazoki مشاور حقوقی وکیل دادگستری اخذ وکالت در خصوص امور قتل . آدم ربایی . اسیدپاشی . بزهکاری اطفال . طلاق . مهریه . نفقه . حضانت کودک


چگونگی برخورد با کودکان معارض قانون

جمعیت دانشجویی امام علی(ع) به مناسبت روز جهانی کودک، نشست کودکانِ بزهکار در حیطه ادبیات روسیه را با نگاهی به کتاب پداگوژیکی اثر ماکارنکو در باشگاه هواداران جمعیت برگزار کرد.

به گزارش ایسنا طبق خبر رسیده، در این نشست دکتر جان الله کریمی مطهر، استاد زبان و ادبیات روسیه در دانشگاه تهران، دکتر میترا پازوکی‌زاده، وکیل دادگستری و استاد جزا و جرم‌شناسی در دانشگاه آزاد و مرتضی کی‌منش فعال اجتماعی سخنرانی کردند.

در بخش اول مرتضی کی‌منش با بازخوانی قسمت‌هایی از پداگوژیکی به ذکر نکاتی درباره خشونت و راهکارهای برطرف شدن این معضل اجتماعی پرداخت.

او تجربه های مددکاران و مربیان تعدادی از خانه های ایرانی در مورد خشونت را بازگو کرد و افزود: با حضور مددکار در کنار کودکان احتمال نجات یافتن آنها خیلی بیشتر می شود؛ نه صرفا کمک مالی. به همین خاطر بهتر است در محله هایی که با این معضلات روبه‌رو هستند امکان زیستن متفاوت را فراهم کنیم.

در ادامه دکتر جان‌الله کریمی مطهر استاد زبان و ادبیات روسیه درباره پرداختن ادبیات روسیه به معضلات در مسائل اجتماعی به سخنرانی پرداخت.

او با بیان اینکه ادبیات روسیه اقیانوس بی کران و پرفراز و نشیبی است که حتی کمونیست ها قادر به زدن مُهر سکوت به دهان آنها نشدند، افزود: نویسندگان آثار روسی همچون ستاره هایی تابناک در آسمان ادبیات می‌درخشند و آثارشان علاوه بر داشتن جنبه‌های ادبی دارای جنبه‌های اجتماعی است که دردهای جامعه را بازتاب داده‌اند.

کریمی مطهر سپس خلاصه‌ای از تاریخ ادبیات روسیه ارائه داد و قرن ۱۹ را قرن طلایی ادبیات روسیه با حضور ماکارنکو و تولستوی دانست.

او همچنین درباره زندگی‌نامه ماکارنکو گفت: ماکارنکو بعد از آشنایی با ادبیات تربیتی با این عقیده که تربیت و فساد در کودکان مادرزادی است، مخالفت می کند و معتقد است تربیت می تواند همه چیز را تغییر دهد و پشتکار باید با تربیت و آموزش در کودک ایجاد و نهادینه شود.

کریمی مطهر افزود: بسیاری از روش های آموزشی ماکارنکو جدید و حتی در حال حاضر قابل استفاده است.

وی سپس از تاثیر آثار آنتوان چخوف بر آثار ماکارنکو و ادبیات روسیه صحبت کرد و گفت:کودکان در آثار چخوف بارزترین مدافعان عدالت و حامی رنجدیدگان هستند و از رفتارهای بدِ بزرگسالان برآشفته می شوند.

او افزود: کودکان داستان‌های چخوف در آثار بعدی او نسبت به داستان‌های اولیه‌اش متفاوت هستند و دنیا را متفاوت می‌بینند.

او به داستان غم انگیز «ونکا» پسر بچه قهرمان یکی از داستان‌های چخوف که مجبور شده در مسکو به سخت ترین کارها تن دهد اشاره کرد و سپس با شاهد مثال آوردن تعداد دیگری از داستان‌های چخوف که قرمان آنها کودکان هستند، بیان کرد: در دنیای بچه‌ها هر گونه بی‌عدالتی را می‌توان برطرف کرد و کودکان در داستان‌های روسیه پایبند طبقه اجتماعی نیستند و حتی فرزند یک آشپز با فرزند یکی از اشراف ارتباط دوستانه برقرار می کند.

او گفت: آثار روسی بر پایه بی‌عدالتی‌های اجتماعی استوار است و در آن‌ها به تغییراتی که رفتار بزرگسالان بر روحیات کودکان می‌گذارد، اشاره شده است.

سپس مرتضی کی‌منش، فعال اجتماعی درباره طرح طفلان مسلم که شعارش«برای طفلان مسلم دیروز می گرییم، آیا برای طفلان مسلم امروز می‌کوشیم؟» است، توضیح داد: هدف از این طرح آزادسازی کودکانی است که قبل از 18 سالگی مرتکب قتل شده‌اند و افزود: این طرح تاکنون جان 26 نفر را از مرگ نجات داده است.

سپس فیلم کوتاهی در مورد طرح طفلان مسلم پخش شد.

پس از آن دکتر پازوکی زاده ، وکیل دادگستری در مورد بزهکاری اطفال گفت: جامعه عاری از جرم محال است و باید از ازدیاد جرم جلوگیری کنیم.

او خلاصه‌ای از تاریخچه جرم و بزه و خشونت اجتماعی ارائه داد و افزود: با پیشرفت تمدن در جامعه بشری رویکردها در برابر ارتکاب جرم کودکان تغییر کرد و قوانین جدیدی تصویب شد.

پازوکی‌زاده همچنین بیان کرد: امروز در زندان‌ها و کانون‌های اصلاح و تربیت به جای اصلاح، زندانی جرم های جدیدی یاد می گیرد و فرضاً جائلی حرفه‌ای می‌شود.

او افزود: مجرمین 10 پله جلوتر از ضابطین قانون هستند و مجرمین مدام روش های جدیدی یاد می‌گیرند اما قوانین تغییر نمی‌کند.

پازوکی زاده علت ریشه‌ای جرم‌های کودک را عدم کفایت محبتی دانست که کودک باید در خانواده ببیند و افزود:حدود 60 درصد کودکان بزهکار در خانواده های از هم گسیخته و نابسامان متولد شده اند و یا بچه های طلاق هستند و یا بعضی از اعضای خانواده کودک مرتکب جرم شده اند.

او تأکید کرد:اصلی ترین علت ارتکاب جرم در کودکان کمبود عاطفه و محبت و عدم تربیت صحیح کودکان است.

او در پایان پیشنهاداتی برای جلوگیری از ارتکاب جرم و بزه در کودکان ارائه داد که به این شرح بود:

آموزش به والدین که باید نحوه برقراری ارتباط با یکدیگر و ارتباط با اطفال را بیاموزند.

آموزش به اطفال برای یادگیری فرهنگ درست.

تخصصی کردن دادگاه اطفال

سلامت وسایل ارتباط جمعی

ایجاد و تجهیز کانون اصلاح تربیت و استخدام افراد دلسوز

برچسب نزدن به افراد، وی در این مورد توضیح داد زمانی که یک بار به فردی لقبی نسبت داده شود، فرد این لقب را باور می کند چه این لقب دزد باشد چه باهوش.

در پایان برنامه مرتضی کی‌منش خلاصه ای از برنامه های برگزار شده و گزارش هایی از بروز خشونت کودکان در خانه های ایرانی و نحوه برخورد مددکاری و راه کارهای آنان ارائه داد.

ميترا پازوكي زاده

قتل آدم ربایی میترا پازوکی میترا پازکی ئهفقش حشظخنهی Mitra Pazoki Mitra Pazooki Mitra Pazouki

میترا پازوکی اسید پاشی بزهکاری اطفال میترا پازوکی ارازل اوباش طلاق مهریه نفقه حضانت کودک میترا پازکی ئهفقش حشظخنهی میترا پازوکی املاک جرم شناسی سارحان